Новини | Мобільний інтернет та смартфон: тепер це все, що треба лікарю в Україні для проведення прийому

Мобільний інтернет та смартфон: тепер це все, що треба лікарю в Україні для проведення прийому

Медичною інформаційною системою Helsi лікарі й раніше користувалися зі смартфонів та планшетів, але зараз найбільший провайдер медичних послуг в країні запустив окремий застосунок для лікаря – для зручності та швидкої допомоги пацієнтам.

Мобільний додаток Helsi для лікаря допоможе медпрацівникам швидко консультувати пацієнтів в умовах відключень електроенергії, адже провести прийом можна з будь-якої локації зі свого смартфона, що спрощує надання й отримання медичних послуг пацієнтам.

З початку 2023 року через новий застосунок Helsi лікарі проводять прийоми та виписують направлення, які пацієнт може бачити у себе в особистому кабінеті. Аудіозв’язок чи просто текстові повідомлення – лікар і пацієнт самостійно обирають зручніший варіант. А зовсім скоро лікар зможе проводити телемедичні онлайн-консультації з пацієнтом через відеодзвінок у додатку. Про роботу за стаціонарним компʼютером можна буде взагалі забути.

«В умовах війни в Україні, кожен відповідальний бізнес шукає шляхи, як допомогти людям. Ми створили мобільний застосунок для лікаря, адже за частої відсутності світла важливо завжди бути на зв’язку з пацієнтом. Процес входу у додаток прискорений, через біометричні дані лікаря. Можливість переглянути графік своїх прийомів і створити новий, передати медичні дані до ЕСОЗ та виписати направлення до іншого спеціаліста – це основні переваги, які ми заклали у єдиний додаток для лікаря»,пояснює Євген Донець, СЕО компанії HELSI.

Чому зі стаціонарним комп’ютером вже не виходить

Не усі державні чи навіть приватні заклади можуть забезпечити сімейних лікарів ноутбуками під час виїзду для фізичного прийому пацієнтів. Тому лікар після огляду вносить дані з персонального комп’ютера в кабінеті. А це – час і людські ресурси. Сама ж кількість виїзних візитів лікаря до пацієнта зростає щороку. Починаючи від вакцинацій і закінчуючи орфанними (рідкісними) захворюваннями – все це стимулює лікарів до мобільних пересувань.

Щодо онлайн прийому, труднощі існують навіть за наявності ПК. Якщо вони і є в кабінетах лікарів – переважно з моніторами старого зразка, без мікрофона та вебкамери. Проконсультувати пацієнта без мікрофона просто неможливо, тому й сам телемедичний прийом лікар не в змозі провести. 

Водночас у лікаря завжди із собою смартфон. Зайшовши у застосунок Helsi, він одразу бачить звернення, реагує на нього та консультує пацієнта на цій же платформі. Направлення виписує також у застосунку.

Коли зникло світло

Заклади первинної медико-санітарної допомоги не є критичними об’єктами інфраструктури, а отже, як і решта, часто працюють без світла та інтернету. Навіть щоб швидко виписати направлення до вузькопрофільного медспеціаліста, лікарю зручно користуватися новим застосунком – він потребує мінімум мобільного трафіку. Підзарядивши телефон через павербанк, лікар не залежить від електроенергії, наявності ПК чи стаціонарного Wi-Fi. До появи застосунку, в жовтні-листопаді, працювати було особливо важко, адже без світла і лише з мобільним інтернетом лікарі не могли провести прийом онлайн чи виписати направлення. 

«Цей додаток для мене – мобільне рішення, бо не потрібен ноутбук. розповідає Петро Отрощенко, лікар-психіатр КНП "Клінічна лікарня ПСИХІАТРІЯ" м. Києва. Я встановив його 28 грудня, і, перебуваючи у відпустці в іншому місті, вже провів декілька прийомів та виписав направлення до суміжних спеціалістів. Це зручно й швидко».

Наразі в Україні близько 12% пацієнтів звертаються до лікаря саме онлайн – телефонують чи пишуть у месенджерах. Тобто, кожен 10-й візит до лікаря припадає на телемедичний прийом, а не фізичну присутність. Тому саме зараз додаток у нагоді: коли немає світла і поганий мобільний зв’язок для телефонних розмов. До того ж додаток надає лікарю час для відпочинку: пацієнт не напише і не зателефонує вночі за персональним номером лікаря, бо це можливо зробити лише через застосунок.

Після спілкування у додатку, дані після прийому пацієнт бачить одразу. Без фото, лише текстова переписка – мобільного інтернету цілком достатньо. Застосунок швидко реагує та передає дані, чат з лікарем зберігається на майбутнє.

Основні функції додатку

Сьогодні у застосунку сімейні лікарі щодня користуються 2-ма основними функціями: це проведення прийому і виписка направлення, зокрема до лікаря вторинної медичної допомоги. Щодня, через цей простий інструмент, обробляється до 80% звернень усіх пацієнтів.

Починаючи з лютого 2023 року, пацієнт у будь-який момент зможе знайти свого лікаря та отримати консультацію у чаті. Навіть без світла і з обмеженим мобільним трафіком – українські лікарі завжди знайдуть спосіб допомогти.

Мобільний додаток для пацієнта, аби записатися на прийом до лікаря, існує вже давно – наразі ним користується близько 4,6 млн українців. Хоча для медпрацівників такий сервіс з’явився нещодавно, до нього вже доєдналися понад 1 300 лікарів. Очікується, що згодом приєднається ще 42000 лікарів – усі медпрацівники України, що наразі працюють із системою Helsi. Кожен зможе проводити консультації онлайн через додаток та зберігати дані пацієнта після прийому.


Завантажити додаток лікарі можуть за лінком:

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=helsi.pro

Завантаження для iOs буде доступно згодом, про що буде повідомлено додатково.

Helsi.me — це сервіс запису на медичні послуги та безпечного зберігання медичних даних. Сервіс дозволяє пацієнтам швидко і зручно записуватись на прийом до лікаря, діагностику, аналізи, вакцинацію і замовляти медикаменти. Лікарням – брати участь у реформі Міністерства охорони здоров’я і впорядкувати роботу клінік. Користувачами мобільного додатку Helsi являються вже понад 4,6 млн людей, кількість бронювань консультацій на місяць – 10 млн, кількість онлайн консультацій – 3 млн на місяць. Системою користуються понад 1300 установ охорони здоров’я і 42 000 лікарів по всій Україні. Додаткова інформація: media@helsi.me, https://helsi.me/